INPA generalforsamling 15.april 2021 (afholdt online)

Special General Meeting (virtual) of the International Neurological Physical Therapy Association a subgroup of World Physiotherapy, Thursday 15th April 2021 at 1:30pm-2.30pm European time

General forsamling i den internationale neurofysioterapi forening – INPA

Helle Rovsing Jørgensen og Sine Secher Mortensen deltog online, som repræsentanter for Dansk Selskab for Neurologisk Fysioterapi. Sine var den stemmeberettigede for DSNF.

Det var en stor oplevelse, at deltage i en world wide online generalforsamling, hvor de forskellige computerbaggrunde var alt fra Pagoder til loftsværelser i USA.

I det virtuelle møde deltog repræsentanter fra 29 lande. Formandskabet er ved Judy Deutsch, USA. Blandt deltagende lande er Japan, UK, Malaysia, Nigeria, Israel, Italien, Sverige, Brasilien, New Zealand, Australien, Saudi Arabien , Canada, Holland, Danmark m.fl.                                                                                                       Kun etablerede neurofysioterapiforeninger, som er anerkendt af eget lands Fysioterapiforening (og som er medlem af WCPT) kan optages, som medlem af INPA. DSNF har været medlem af INPA siden 2018, men været til deres generalforsamlinger i en årrække – næsten siden INPA’s ”fødsel” i 2015.  INPA glædes ved, at der er repræsentanter fra alle kontinenter, hvilket er WCPT’s kodeks. INPA er subgroup under WCPT.

INPA har 3 working groups om:

• Forskning (ledes af Mindy Levin, Canada og Andrea Turolla, Italien)
  • Faglige working groups der angår movement disorders
  • Education

INPA udpeger medlemmer til bl.a arbejdsgrupper under WHO’s program for rehabilitering.

Dagsordenen havde blandt andet godkendelse af nye medlemslande: Grækenland og Slovenien. Velkommen til dem. Derefter afstemning om ændrede vedtægtsændringer/procedurer for virtuelle møder og hyppigere møder. Formandens beretning angik snapshot af aktiviteter i INPA og dets medlemslande. Bl.a stor ros til vores Japanske kollega Koji Ohata der i 2020 valgte at Live-streame faglige indslag fra den Japanske Neurofysioterapiforenings årlige samling.

Der var kommentarer fra medlemmer der udtrykte ønske om muligheder for, at kommunikere medlemsinteresser til bestyrelsen. I det hele taget mere tydelighed om ”communication strategy” også ifht. foreningens planer og visioner.

INPA er en forholdsvis ny forening. Men sikken en forening! Imponerende, at vi neurofysioterapeuter har et worldwide netværk der er aktivt og fungerer.

Se INPAs hjemmeside: https://inpaneurophysio.weebly.com/

Find også INPA på Facebook og Twitter.

Har du interesse indenfor INPA eller vil høre mere, så tag til DSNF via kontaktformularen.